NL | FR
Achtergrond

Achtergrond 

Goodyear/Dunlop
Met het Goodyear/Dunlop-concern als handelspartner is het partnerschap verbonden aan een traditierijke, internationaal succesvolle onderneming.

Oorsprong
Goodyear/Dunlop is een van de grootste internationale bandenfabrikanten met wereldwijd ca. 67.000 medewerkers, 50 fabrieken in 22 landen over de hele wereld. Eigen onderzoeks- en ontwikkelingscentra in Akron in Ohio en Colmar-Berg in Luxemburg streven naar de ontwikkeling van de nieuwste producten en services waarmee wordt gestreefd voor de beste technologie en prestaties.

Goodyear Dunlop Retail Partners
In 2010 richt Goodyear Dunlop Tires Benelux de retailorganisatie Goodyear Dunlop Retail Partners Benelux (GDRP) op. Deze organisatie staat garant voor praktijkgerichte franchiseformules en –oplossingen naar bestaande zelfstandige bandenfitters. Vandaag zijn al 130 overtuigde leden aangesloten in de Benelux. Met de retailformules Premio, Uw Bandenspecialist en 4-Fleet biedt GDRP een antwoord op een groeiende vraag vanuit de markt. GDRP adviseert onafhankelijke bandenspecialisten op het vlak van marketing, klantenwerving, prijs- en voorraadbeleid, opleiding alsook processen en systemen. Zo kunnen zij zich beter profileren als kwalitatieve marktspeler door hun activiteiten en diensten verder uit te breiden met de steun en expertise van een sterk retailnetwerk.

Dynamische consumentenmarkt
De Benelux-bandenmarkt maakt de laatste jaren een sterke structuurverandering door. Nieuwe handelscoöperaties en gespecialiseerde ketens verschijnen op de markt. Steeds minder bandenspecialisten overleven de zware concurrentiedruk. De overlevenden boeken echter steeds grotere omzetten. Kortom, de overlevingskansen van individuele bandenspecialisten die geen deel uitmaken van een sterke coöperatie, worden steeds kleiner. Maar niet alleen de aanbieders, ook de consumenten zijn de laatste jaren drastisch veranderd.

Nieuwe oplossingen
Specialisten spreken van de polarisatie van het aankoopgedrag. Dit betekent dat de vraag naar producten en kooplocaties zonder identiteit achteruitgaat. "Premio" is als kwaliteits- en servicegericht concept bestemd voor de gekwalificeerde vakhandel. Wij bedoelen hiermee de vakhandel die zijn klanten niet alleen een uitgebreide autoservice aanbiedt, maar ook een ruim aanbod aan merkbanden en toebehoren. Bovendien helpt hij de automobilist altijd met competent advies. Een belangrijk aspect van dit kwaliteitsconcept is het uitgebreide dienstenpakket dat de Premio-Partner actief aan zijn klanten aanbiedt.

Franchiseformules
Onder de paraplu van het huidige Goodyear Dunlop Retail Partners (GDRP) Benelux horen nu verschillende verkoopvormen thuis:
Premio: Franchiseformule voor de Benelux-markt
Uw bandenspecialist: Kwaliteitslabel voor de Benelux-markt
Vulco: Hardfranchiseformule voor de Belgische markt.
4Fleet: Businessoplossing voor vloten.
Achtergrond - Premio Banden + Autoservice